SwePub
Tyck till om SwePub Sök här!
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:bth-15608"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:bth-15608" > Providing a user fo...

Providing a user forum is not enough : First experiences of a software company with CrowdRE

Stade, Melanie (författare)
University of Applied Sciences and Arts Northwestern Switzerland, CHE
Oriol, Marc (författare)
Universitat Politecnica de Catalunya, ESP
Cabrera, Oscar (författare)
Universitat Politecnica de Catalunya, ESP
visa fler...
Fotrousi, Farnaz (författare)
Blekinge Tekniska Högskola,Institutionen för programvaruteknik
Schaniel, Ronnie (författare)
University of Applied Sciences and Arts Northwestern Switzerland, CHE
Seyff, Norberg (författare)
University of Applied Sciences and Arts Northwestern Switzerland, CHE
Schmidt, Oleg (författare)
SEnerCon GmbH, DEU
visa färre...
 (creator_code:org_t)
Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc. 2017
2017
Engelska.
Ingår i: Proceedings - 2017 IEEE 25th International Requirements Engineering Conference Workshops, REW 2017. - : Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc.. - 9781538634882 ; , s. 164-169
  • Konferensbidrag (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Crowd-based requirements engineering (CrowdRE) is promising to derive requirements by gathering and analyzing information from the crowd. Setting up CrowdRE in practice seems challenging, although first solutions to support CrowdRE exist. In this paper, we report on a German software company's experience on crowd involvement by using feedback communication channels and a monitoring solution for user-event data. In our case study, we identified several problem areas that a software company is confronted with to setup an environment for gathering requirements from the crowd. We conclude that a CrowdRE process cannot be implemented ad-hoc and that future work is needed to create and analyze a continuous feedback and monitoring data stream. © 2017 IEEE.

Ämnesord

NATURVETENSKAP  -- Data- och informationsvetenskap -- Programvaruteknik (hsv//swe)
NATURAL SCIENCES  -- Computer and Information Sciences -- Software Engineering (hsv//eng)

Nyckelord

CrowdRE
End-user feedback
Monitoring solution
Requirements engineering
User events
User involvement
Software engineering
Data stream
Feedback communications
Problem areas
Software company

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
kon (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy