SwePub
Tyck till om SwePub Sök här!
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:bth-7907"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:bth-7907" > Affective Ludology,...

Affective Ludology, Flow and Immersion in a First- Person Shooter : Measurement of Player Experience

Nacke, Lennart (författare)
Lindley, Craig (författare)
The Canadian Game Studies Association, 2009
2009
Engelska.
Ingår i: Loading..., The Journal of the Canadian Game Studies Association. - : The Canadian Game Studies Association. - 1923-2691. ; 3:5
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Gameplay research about experiential phenomena is a challenging undertaking, given the variety of experiences that gamers encounter when playing and which currently do not have a formal taxonomy, such as flow, immersion, boredom, and fun. These informal terms require a scientific explanation. Ludologists also acknowledge the need to understand cognition, emotion, and goal- oriented behavior of players from a psychological perspective by establishing rigorous methodologies. This paper builds upon and extends prior work in an area for which we would like to coin the term "affective ludology." The area is concerned with the affective measurement of player-game interaction. The experimental study reported here investigated different traits of gameplay experience using subjective (i.e., questionnaires) and objective (i.e., psychophysiological) measures. Participants played three Half-Life 2 game level design modifications while measures such as electromyography (EMG), electrodermal activity (EDA) were taken and questionnaire responses were collected. A level designed for combat-oriented flow experience demonstrated significant high-arousal positive affect emotions. This method shows that emotional patterns emerge from different level designs, which has great potential for providing real-time emotional profiles of gameplay that may be generated together with self- reported subjective player experience descriptions.

Ämnesord

NATURVETENSKAP  -- Data- och informationsvetenskap -- Datavetenskap (hsv//swe)
NATURAL SCIENCES  -- Computer and Information Sciences -- Computer Sciences (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Medie- och kommunikationsvetenskap -- Mänsklig interaktion med IKT (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Media and Communications -- Human Aspects of ICT (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Psykologi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Psychology (hsv//eng)

Nyckelord

Gameplay experience
game design
level design
psychophysiology
affect
EMG
EDA
selfreport measures
quantitative study
player experience
affective ludology

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Nacke, Lennart
Lindley, Craig
Om ämnet
NATURVETENSKAP
NATURVETENSKAP
och Data och informa ...
och Datavetenskap
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Medie och kommun ...
och Mänsklig interak ...
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Psykologi
Artiklar i publikationen
Loading..., The ...
Av lärosätet
Blekinge Tekniska Högskola

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy