SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:bth-9324"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:bth-9324" > Business Marketing ...

Business Marketing Intelligence Analysis and Tools

Søilen, Klaus Solberg (författare)
Blekinge Tekniska Högskola Sektionen för management. (creator_code:org_t)
2005
Svenska.
Ingår i: Business Marketing Intelligence : Analysis and Tools. - Copenhagen : Copenhagen Business School Press. - 8763001470 ; s. 77-119
Läs hela texten (fulltext)
  • Bokkapitel (övrigt vetenskapligt)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • This chapter discusses business marketing intelligence (BMI), an important activity because it links an organization to its external environment and makes it possible for management to develop informed and rational decisions about markets, competitors, and strategy. We first introduce BMI and explain why it is important. We distinguish BMI from marketing research and argue that BMI is much more than traditional marketing research. We then discuss different types of marketing intelligence; continuous and problem related. New technology is continuously changing the nature of BMI. We analyze the state of the art intelligence software, define principles for how to search for information effectively on the Internet and build integrated business intelligence systems on the Intranet. Then we address issues related to BMI system design, benchmarking, and sources of intelligence. The impacts of demand analysis is highlighted, and we explain customer satisfaction analysis, customer requirements analysis, and sales forecasting. We conclude the chapter with discussions about how to organize and manage intelligence efforts.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)

Nyckelord

business marketing intelligence
business intelligence
competitive intelligence
marketing research

Publikations- och innehållstyp

kap (ämneskategori)
vet (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Søilen, Klaus So ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Ekonomi och näri ...
och Företagsekonomi
Artiklar i publikationen
Business Marketi ...
Av lärosätet
Blekinge Tekniska Högskola

Sök utanför SwePub

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy