SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:du-10322"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:du-10322" > Skolutveckling i te...

Skolutveckling i teorin och i praktiken : Erfarenheter från ett skolutvecklingsprojekt en gymnasieskola

von Schantz Lundgren, Ina (författare)
Högskolan Dalarna,Pedagogik
Holmstrand, Lars (författare)
 (creator_code:org_t)
Växjö : Linnéuniversitet, 2010
2010
Svenska.
Ingår i: Arbetsliv i omvandling. - Växjö : Linnéuniversitet. - 1404-8426. - 9789186491543 ; :3, s. 98-136
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Skolutveckling i teorin och i praktiken, exemplifierar ett mindre framgångsrikt projekt som illustrerar svårigheterna med samverkan/samarbete mellan rektor och lärare, mellan olika lärarkategorier och mellan forskare och lärare och är skrivet av pedagoger.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences (hsv//eng)

Nyckelord

Skolutveckling
gymnasieskola
förändringsprocess
skolkultur
Utbildning och lärande
Education and Learning

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
von Schantz Lund ...
Holmstrand, Lars
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Pedagogik
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
Artiklar i publikationen
Arbetsliv i omva ...
Av lärosätet
Högskolan Dalarna

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy