SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:du-12060"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:du-12060" > What is the problem? :

What is the problem? : explanations of school difficulties by eight occupational groups

Nilholm, Claes (författare)
Malmö högskola,Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL),Malmö University
Almqvist, Lena (författare)
Mälardalens högskola,Akademin för hälsa, vård och välfärd,ChiP,Mälardalen University
Lindqvist, Gunilla (författare)
Högskolan Dalarna,Pedagogik,Jönköping University,Högskolan för lärande och kommunikation; Jönköpings högskola
visa fler...
Göransson, Kerstin, 1955- (författare)
Mälardalens högskola,Mälardalen University,Specialpedagogiska gruppen
visa färre...
 (creator_code:org_t)
International Journal of Special Education, 2013
2013
Engelska.
Ingår i: International Journal of Special Education. - : International Journal of Special Education. - 0827-3383 .- 1917-7844. ; 28:1, s. 161-171
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Data from four different questionnaires are analyzed.  Explanations of school problems are compared for chief education officers, principals (in municipal and independent schools), subject teachers, class teachers, special teachers, special educational needs coordinators (SENCOs), and  assistants. Explanations involving deficits tied to the individual child were by far most common. Teachers and principals were the groups least likely to view teachers as a cause of school problems. Principals were even less likely to do so than the teachers themselves, and this was also the group that was least likely to consider the functioning of classes as an explanation of school difficulties. A school-leadership paradoxis identified, meaning that principals discern causes of school problems that are not within their influence.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences (hsv//eng)

Nyckelord

explanations of school problems
occupational groups
deficit-perspective
schoolleadership paradox
Utbildning och lärande
Education and Learning
Specialpedagogik

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy