SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:du-14123"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:du-14123" > Att utmana och stim...

Att utmana och stimulera barns lärande och utveckling i förskolan : En observationsstudie i fem förskolor

Vinterek, Monika, (författare)
Högskolan Dalarna, Pedagogiskt arbete, Umeå universitet
Lindqvist, Gunilla, (författare)
Högskolan Dalarna, Pedagogik, Uppsala universitet
Högskolan Dalarna Akademin Utbildning, hälsa och samhälle. Pedagogiskt arbete. (creator_code:org_t)
Högskolan Dalarna Akademin Utbildning, hälsa och samhälle. Pedagogik. (creator_code:org_t)
ISBN 978-91-7559-090-5
Stockholm : Skolverket, 2015
Svenska 60 s.
Serie: Skolverket Rapporter, 1103-2421 ; 428
  • Rapport (övrigt vetenskapligt)
Ämnesord
Stäng  

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogiskt arbete (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Pedagogical Work (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Didaktik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Didactics (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Lärande (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Learning (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  (hsv//eng)

Nyckelord

Education and Learning
Utbildning och lärande
förskola
läroplan
lärande
kunskap
förmågor
förskollärare
pedagog
pedagogers arbete
handlingar
observation
lust
motivation
kreativitet
självuppfattning
ansvar
genomförande
tänka
analys
kommunikation
sociala relationer
empati

Publikations- och innehållstyp

rap (ämneskategori)
vet (ämneskategori)

Sök utanför SwePub

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy