SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:du-21614"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:du-21614" > From a traditional ...

From a traditional academic library to a modern learning environment : Dalarna University Library - expectations and results

Byström, Kurt (författare)
Högskolan Dalarna,Ej akademianställd
Törnqvist, Victoria (fotograf)
Högskolan Dalarna,Ej akademianställd
 (creator_code:org_t)
ISBN 9789185941674
Falun : Högskolan Dalarna, 2016
Engelska 24s.
Serie: Arbetsrapport / Högskolan Dalarna, 1653-9362 ; 2016:02
  • Rapport (populärvet., debatt m.m.)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • This report describes the ideas and vision behind Dalarna University's award-winning library in Falun. A description of the planning and construction processes and an evaluation of the final outcome are presented together with experiences and observations drawn from the project.

Ämnesord

SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
ENGINEERING AND TECHNOLOGY  -- Civil Engineering (hsv//eng)
TEKNIK OCH TEKNOLOGIER  -- Samhällsbyggnadsteknik (hsv//swe)

Nyckelord

Högskolan Dalarna
Falun
Falu kommun
Dalarna Media Arena
ADEPT architects
Sou Fujimoto
akademiska bibliotek
universitetsbibliotek
bibliotek
lärmiljöer
kollaborativt lärande
arkitektur
biblioteksarkitektur
biblioteksbyggnader
academic libraries
university libraries
libraries
learning spaces
learning environments
collaborative learning
architecture
library architecture
library buildings
No Research Profile
Ej inom forskningsprofil

Publikations- och innehållstyp

pop (ämneskategori)
rap (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Byström, Kurt
Törnqvist, Victo ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
TEKNIK OCH TEKNOLOGIER
TEKNIK OCH TEKNO ...
och Samhällsbyggnads ...
Delar i serien
Arbetsrapport / ...
Av lärosätet
Högskolan Dalarna

Sök utanför SwePub

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy