SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:du-27797"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:du-27797" > Skolverket, Läslyft...

Skolverket, Läslyftet. Språk-, läs- och skrivutveckling Grundskola F-3. Modul: Tidig läs- och skrivundervisning. Del 7: Att skriva med och utan digitala redskap

Nordmark, Marie, 1967- (författare)
Högskolan Dalarna, Svenska språket, Utbildning och lärande
Högskolan Dalarna Akademin Humaniora och medier. Svenska språket. (creator_code:org_t)
Stockholm : Skolverket, 2018
Svenska.
Serie: Skolverket, Läslyftet Språk-, läs- och skrivutveckling Grundskola F-3 ; 36, del 7
  • Annan publikation (övrigt vetenskapligt)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Del 7. Att skriva med och utan digitala verktygSyftet med den här delen är att fördjupa förståelsen för skrivande med och utan digitala verktyg i skrivundervisningen.Lärare behöver vid planering och genomförande av undervisning såväl som vid bedömning göra didaktiska val utifrån vad det innebär för elevernas skrivutveckling att använda olika skrivverktyg. Utifrån detta diskuteras här olika val lärare ställs inför och vad de kan innebära. I undervisningsaktiviteten får ni möjlighet att arbeta med ord och bild i samspel. Syftet är att ge eleverna möjlighet att reflektera över innehållet utifrån ett mottagarperspektiv.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences (hsv//eng)

Nyckelord

Tidig skrivundervisning
digitalt skrivande
digitala redskap
multimodal komposition
linjärt skrivande
informationssökning
Lgr
Education and Learning
Utbildning och lärande

Publikations- och innehållstyp

ovr (ämneskategori)
vet (ämneskategori)

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Nordmark, Marie, ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
Delar i serien
Av lärosätet
Högskolan Dalarna

Sök utanför SwePub

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy