SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:du-29437"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:du-29437" > Att vetenskapligt f...

Att vetenskapligt förankra ett yrkeslärarprogram : Erfarenheter från ett utvecklingsprojekt

Annerberg, Anna, 1972- (författare)
Högskolan Dalarna,Pedagogiskt arbete
Fändrik, Anna Karin (författare)
Högskolan Dalarna,Pedagogiskt arbete
 (creator_code:org_t)
2018
2018
Svenska.
Ingår i: Nordic Journal of Vocational Education and Training. - 2242-458X. ; 8:3, s. 124-140
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Demands on the scientific foundation of Swedish Vocational Teacher Education has led to a development project on academic competence at Dalarna University in 2018. The project contained two sub-projects; the construction of a matrix, to display the progression of students’academic competence; and the implementation of a series of seminars on VET research. This article presents the point of departure and the methods used, together with the results of mappings and analysis of four different aspects of academic competence. This inventory of features of academic competence in teacher education, evokes a wide range of questions onthe meaning and consequence of scientific foundation, the research-practice relationship and concrete questions concerning course content.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogiskt arbete (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Pedagogical Work (hsv//eng)

Nyckelord

academic competence
vocational teacher education
scientific foundation
course content
development project
Education and Learning
Utbildning och lärande

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Annerberg, Anna, ...
Fändrik, Anna Ka ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Pedagogiskt arbe ...
Artiklar i publikationen
Nordic Journal o ...
Av lärosätet
Högskolan Dalarna

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy