SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:hig-15965"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hig-15965" > The Noble Art of Pr...

The Noble Art of Problem Solving : A Critical View on a Swedish National Test

Nordlander, Edvard (författare)
Högskolan i Gävle,Elektronik,Teknikdidaktik,Högskolan i Gävle, Elektronik
Cortas Nordlander, Maria (författare)
Vasaskolan, Gävle,Teknikdidaktik
 (creator_code:org_t)
1
Rotterdam : Sense Publishers, 2013
2013
Engelska.
Ingår i: Technology Teachers as Researchers. - Rotterdam : Sense Publishers. - 9789462094413 - 9789462094420 - 9789462094437 ; , s. 101-117
  • Bokkapitel (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Problem solving is compared to telling a good story. The example given is taken from a high-school (upper secondary) national test in Mathematics, but the idea proposed in the article can be applied to any subject in Science or Technology/Engineering concerning problem solving. The authors are critical reviewing the assessment method suggested by the Swedish authorities. A modified way of setting up the solution in steps is given. The steps are logically built referring to the way of telling a good story of any kind.Storytelling in problem solving is divided into six steps: • The Prologue: Recite the task literally. • The Preamble: The storyteller’s own description of the task. Discussion of what information given in the task is relevant for the solution process. • The plot: The mathematical solution, with all assumptions, statements, and disposition, is presented. • The building of tension: Numeric values ​​are processed according to the preamble and the plot. • The Resolution: The answer to the problem is presented and clarified. • The Epilogue: The answer is checked to be reasonable and representative for the problem. A check if everything is taken into account that should be considered.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Lärande (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Learning (hsv//eng)

Nyckelord

Problem solving
high-school
mathematics
tell a good story
division in steps
national test
assessment
Problemlösning
gymnasium
matematik
konsten att berätta en god historia
uppdelning i steg
nationellt prov
bedömning

Publikations- och innehållstyp

vet (ämneskategori)
kap (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Nordlander, Edva ...
Cortas Nordlande ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Lärande
Artiklar i publikationen
Technology Teach ...
Av lärosätet
Högskolan i Gävle
Högskolan Dalarna

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy