SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:hb-13293"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hb-13293" > IT Service Management

IT Service Management The Alignment of ITIL® Practitioner Guidance with Service-Dominant Logic

Cronholm, Stefan, (författare)
Högskolan i Borås, Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT, InnovationLab
Karu, Kaimar, (författare)
Axelos
Göbel, Hannes, 1976- (författare)
Högskolan i Borås, Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT
visa fler...
Hearsum, Philip, (författare)
Axelos
Hero, Philip, (författare)
Support Services Institute
visa färre...
Högskolan i Borås Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT. (creator_code:org_t)
2017
Engelska.
Läs hela texten (fulltext)
  • Konferensbidrag (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • The application of a service-oriented perspective in the IT sector has become the paradigm, making managers highly aware of the importance of being service oriented and customer focused. In the IT sector, a service-oriented perspective is encompassed in the widespread field of IT Service Management (ITSM). However, while ITSM practitioners are, to a certain degree, becoming aware of the benefits of the contemporary Service-Dominant Logic perspective, the primary market view still adheres to Goods-Dominant Logic. The majority of IT organisations around the globe rely on the ITSM framework ITIL in order to adopt and adapt a service perspective. The purpose of this paper is to examine how the ITIL® Practitioner Guidance (the latest ITIL book) aligns with Service-Dominant Logic. The paper discusses findings in relation to four codes: Definition of service, The role of the service provider, Value and value propositions, and Co-creation.

Ämnesord

NATURVETENSKAP  -- Data- och informationsvetenskap -- Systemvetenskap, informationssystem och informatik (hsv//swe)
NATURAL SCIENCES  -- Computer and Information Science -- Information Systems (hsv//eng)

Nyckelord

IT Service Management
ITIL
Service-Dominant Logic
service orientation
IT service
value co-creation
Handel och IT
Business and IT

Publikations- och innehållstyp

kon (ämneskategori)
ref (ämneskategori)

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy