SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:hb-13293"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hb-13293" > IT Service Manageme...

IT Service Management : The Alignment of ITIL® Practitioner Guidance with Service-Dominant Logic

Cronholm, Stefan (författare)
Högskolan i Borås,Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT,InnovationLab
Karu, Kaimar (författare)
Axelos
Göbel, Hannes, 1976- (författare)
Högskolan i Borås,Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT
visa fler...
Hearsum, Philip (författare)
Axelos
Hero, Philip (författare)
Support Services Institute
visa färre...
 (creator_code:org_t)
2017
2017
Engelska.
  • Konferensbidrag (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • The application of a service-oriented perspective in the IT sector has become the paradigm, making managers highly aware of the importance of being service oriented and customer focused. In the IT sector, a service-oriented perspective is encompassed in the widespread field of IT Service Management (ITSM). However, while ITSM practitioners are, to a certain degree, becoming aware of the benefits of the contemporary Service-Dominant Logic perspective, the primary market view still adheres to Goods-Dominant Logic. The majority of IT organisations around the globe rely on the ITSM framework ITIL in order to adopt and adapt a service perspective. The purpose of this paper is to examine how the ITIL® Practitioner Guidance (the latest ITIL book) aligns with Service-Dominant Logic. The paper discusses findings in relation to four codes: Definition of service, The role of the service provider, Value and value propositions, and Co-creation.

Ämnesord

NATURVETENSKAP  -- Data- och informationsvetenskap -- Systemvetenskap, informationssystem och informatik (hsv//swe)
NATURAL SCIENCES  -- Computer and Information Sciences -- Information Systems (hsv//eng)

Nyckelord

IT Service Management
ITIL
Service-Dominant Logic
service orientation
IT service
value co-creation
Handel och IT
Business and IT

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
kon (ämneskategori)

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy