SwePub
Tyck till om SwePub Sök här!
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:hb-13410"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hb-13410" > Didaktik för fri lä...

Didaktik för fri läsning

Johansson, Monika (författare)
Högskolan i Borås,Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT
Hultgren, Frances (författare)
Högskolan i Borås,Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT
 (creator_code:org_t)
Stockholm : Skolverket, 2017
Svenska 10 s.
  • Annan publikation (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Denna artikel inleds med att en didaktik för fri läsning introduceras. Denna didaktik är tänkt att på ett strukturerat sätt ge eleverna möjligheter att upptäcka läsningens glädje och därmed bidra till en framgångsrik och stimulerande läsundervisning. Artikeln avslutas med en sammanfattning av modulen i sin helhet, där några utmaningar och dilemman som ni kan ha stött på i ert löpande arbete lyfts. Syftet är att uppmuntra till reflektion kring det fortsatta arbetet att stimulera elevers läsengagemang.

Nyckelord

fri läsning
didaktik
läsmiljö
högläsning
bokprat
konvergenskultur
samverkan
Library and Information Science
Biblioteks- och informationsvetenskap
Lärarutbildning och pedagogisk yrkesverksamhet
Teacher Education and Education Work

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
ovr (ämneskategori)

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy