Tyck till om SwePub Sök
här!
Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hb-13410" >
Didaktik för fri lä...
Didaktik för fri läsning
-
- Johansson, Monika (författare)
- Högskolan i Borås,Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT
-
- Hultgren, Frances (författare)
- Högskolan i Borås,Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT
-
(creator_code:org_t)
- Stockholm : Skolverket, 2017
- Svenska 10 s.
- Relaterad länk:
-
https://hb.diva-port... (primary) (Raw object)
-
visa fler...
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- Denna artikel inleds med att en didaktik för fri läsning introduceras. Denna didaktik är tänkt att på ett strukturerat sätt ge eleverna möjligheter att upptäcka läsningens glädje och därmed bidra till en framgångsrik och stimulerande läsundervisning. Artikeln avslutas med en sammanfattning av modulen i sin helhet, där några utmaningar och dilemman som ni kan ha stött på i ert löpande arbete lyfts. Syftet är att uppmuntra till reflektion kring det fortsatta arbetet att stimulera elevers läsengagemang.
Nyckelord
- fri läsning
- didaktik
- läsmiljö
- högläsning
- bokprat
- konvergenskultur
- samverkan
- Library and Information Science
- Biblioteks- och informationsvetenskap
- Lärarutbildning och pedagogisk yrkesverksamhet
- Teacher Education and Education Work
Publikations- och innehållstyp
- ref (ämneskategori)
- ovr (ämneskategori)