SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:hb-1563"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hb-1563" > Kommunikation och k...

Kommunikation och kundinsikt : en fallstudie från möbelbranschen

Ericsson, Dag (författare)
Högskolan i Borås,Institutionen Ingenjörshögskolan
Eriksson, David (författare)
Högskolan i Borås,Institutionen Ingenjörshögskolan
 (creator_code:org_t)
Sveriges inköps- och logistikförbund, 2013
2013
Svenska.
Ingår i: Inköp och Logistik. - : Sveriges inköps- och logistikförbund. - 1102-8890.
  • Tidskriftsartikel (populärvet., debatt m.m.)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • I augusti 2006 stod Hans Karlsson, grundare, ägare och vd i möbelföretaget Hans K, inför ett val av affärsmodell. För att överleva, blev de tvungna gå från en detaljistdriven ”pushmodell” baserad på prispress, volym och enstaka artiklar, till en kunddriven, ”pullmodell” baserad på design, service och flexibilitet. Något som han egentligen inte upplevde som ett val utan en tvingande nödvändighet. Företag i de flesta branscher har mycket att lära av denna praktiska tillämpning, skriver professor Dag Ericsson och tekn. dr. David Ericsson i denna artikel.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business (hsv//eng)

Nyckelord

Kundinsikt
kommunikation
möbelbranch
Kvalitetsdriven logistik

Publikations- och innehållstyp

pop (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Ericsson, Dag
Eriksson, David
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Ekonomi och näri ...
Artiklar i publikationen
Inköp och Logist ...
Av lärosätet
Högskolan i Borås

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy