Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hb-1563" >
Kommunikation och k...
Kommunikation och kundinsikt : en fallstudie från möbelbranschen
-
- Ericsson, Dag (författare)
- Högskolan i Borås,Institutionen Ingenjörshögskolan
-
- Eriksson, David (författare)
- Högskolan i Borås,Institutionen Ingenjörshögskolan
-
(creator_code:org_t)
- Sveriges inköps- och logistikförbund, 2013
- 2013
- Svenska.
-
Ingår i: Inköp och Logistik. - : Sveriges inköps- och logistikförbund. - 1102-8890.
- Relaterad länk:
-
https://urn.kb.se/re...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- I augusti 2006 stod Hans Karlsson, grundare, ägare och vd i möbelföretaget Hans K, inför ett val av affärsmodell. För att överleva, blev de tvungna gå från en detaljistdriven ”pushmodell” baserad på prispress, volym och enstaka artiklar, till en kunddriven, ”pullmodell” baserad på design, service och flexibilitet. Något som han egentligen inte upplevde som ett val utan en tvingande nödvändighet. Företag i de flesta branscher har mycket att lära av denna praktiska tillämpning, skriver professor Dag Ericsson och tekn. dr. David Ericsson i denna artikel.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Ekonomi och näringsliv (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Economics and Business (hsv//eng)
Nyckelord
- Kundinsikt
- kommunikation
- möbelbranch
- Kvalitetsdriven logistik
Publikations- och innehållstyp
- pop (ämneskategori)
- art (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas