SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:hh-26950"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hh-26950" > Research Designs an...

Research Designs and Scientific Identity in Marketing Journals : Review and Evaluation

Svensson, Göran, 1961- (författare)
Oslo School of Management, Oslo, Norway
Wood, Greg (författare)
Deakin University, Burwood, Australia
 (creator_code:org_t)
Bingley, United Kingdom : Emerald Group Publishing Limited, 2007
2007
Engelska.
Ingår i: European Journal of Marketing. - Bingley, United Kingdom : Emerald Group Publishing Limited. - 0309-0566 .- 1758-7123. ; 41:5/6, s. 419-438
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Purpose – This research is based upon the assumption that the empirical research designs and the scientific identity of a journal are related. The objective is to review and evaluate the empirical research design of papers to determine the scientific identity of a selection of academic marketing journals.Design/methodology/approach – The journal sample consists of the Australasian Marketing Journal (AMJ), the European Journal of Marketing (EJM) and the Journal of Marketing (JM). The review and evaluation considers a six‐year period, namely 2000‐2005. The content analysis consisted of 811 papers.Findings – The scientific identity of JM may be seen as built upon quantitative research designs and the North American paradigm of research values. The scientific identity of AMJ is based upon a mix of empirical research designs and the Australian paradigm of research values. The scientific identity of EJM is also based upon a mix of empirical research designs, but a multi‐continental paradigm of research values.Research limitations/implications – The leading continental journals in marketing maintain a scientific identity based upon the continental paradigm of research values. If it is driven to the extremes, a paradigmatic myopia and inertia of research designs may evolve that limit the scientific identity to be dogmatic and narrow‐focused rather than variable and broad‐focused.Originality/value – A cross‐continental review and evaluation of research designs and scientific identity of academic marketing journals is presented.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)

Nyckelord

Marketing
Research
Research methods
Serials

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Svensson, Göran, ...
Wood, Greg
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Ekonomi och näri ...
och Företagsekonomi
Artiklar i publikationen
European Journal ...
Av lärosätet
Högskolan i Halmstad

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy