SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:hh-3505"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hh-3505" > Interactive service...

Interactive service quality in service encounters : empirical illustration and models

Svensson, Göran (författare)
Högskolan i Halmstad,Centrum för innovations-, entreprenörskaps- och lärandeforskning (CIEL)
 (creator_code:org_t)
Bedford : IFS Publications, 2004
2004
Engelska.
Ingår i: Managing Service Quality. - Bedford : IFS Publications. - 0960-4529 .- 1758-8030. ; 14:4, s. 278-287
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Although the performance of services is done at an operative level, service is an important issue for the strategic, tactical, and operative business activities of companies. This paper examines the construct of interactive service quality in service encounters. This is a complex approach that goes beyond the current exploration of the service-quality construct. Interactive service quality requires the simultaneous consideration of the service provider's perspective and the service receiver's perspective. The study was conducted in the Swedish automotive industry and focused on the issues of interactive service quality between a vehicle manufacturer and a selection of its most important suppliers. The major contributions of the research provide an on-the-spot account of interactive service quality. The paper provides theoretical and managerial implications of the construct of interactive service quality in service encounters.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)

Nyckelord

Automotive industry
Quality
Service operations
Sweden
Business studies
Företagsekonomi

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Svensson, Göran
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Ekonomi och näri ...
och Företagsekonomi
Artiklar i publikationen
Managing Service ...
Av lärosätet
Högskolan i Halmstad

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy