SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:hh-40866"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hh-40866" > Pedatronics :

Pedatronics : Robotic toys as a source to evoke young girls’ technological interest

Aderklou, Christina, (författare)
Högskolan i Halmstad, Akademin för hälsa och välfärd
Fritzdorf, Liselott, 1960- (författare)
Högskolan i Halmstad, Centrum för lärande, kultur och samhälle (CLKS)
Tebelius, Ulla, 1941- (författare)
Högskolan i Halmstad, Centrum för forskning om välfärd, hälsa och idrott (CVHI)
visa fler...
Bengtsson, Jeanette, 1976- (författare)
Högskolan i Halmstad, Centrum för lärande, kultur och samhälle (CLKS)
Baerveldt, Albert-Jan, 1963- (författare)
Högskolan i Halmstad, Halmstad Embedded and Intelligent Systems Research (EIS)
visa färre...
2002
Engelska.
Serie: Frontiers in Education Conference. Conference Proceedings, 1539-4565
Ingår i: 32nd Annual Frontiers in Education. Leading a Revolution in Engineering and Computer Science Education : Conference Proceedings Volume III - Saturday Sessions. Boston Park Plaza Hotel, Boston, Massachusetts, November 6-9, 2002. - San Diego : Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE). - 0-7803-7444-4 ; s. F1C-19-F1C-24
  • Konferensbidrag (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • <p>This paper presents some results within Pedatronics; a fusion between pedagogics and mechatronics. Our research interest is to study what emerges in the play with robotic toys. Field-experimental studies of 67 year old children’s purposeless play with robotic toys created a self-developmental sphere, as well as evoked young girl’s technological interest. Both girls and boys prolonged and intensified their interest according to the amount of gadgets involved. The results disclose a learning potential, indicating the importance to develop strategies at an early stage in order to encourage girls to choose technological and engineering educations. The study recommend engineers and toy designers, in cooperation with children, to move towards ’Integrated Play Systems’. Due to an ethological method, the results differ from other studies of children’s play with technological advanced artefacts. © 2002 IEEE</p>

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Lärande (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Learning (hsv//eng)

Nyckelord

Artificial intelligence
Engineering research
Learning systems
Mechatronics
Robotics
Technology
Ethological reading
Gender identity
Integrated play systems
Pedatronics
Robotic toys
Engineering education

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
kon (ämneskategori)
vet (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy