SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:hig-13154"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hig-13154" > Service Quality Per...

Service Quality Perceptions : A Case of Ugandan Telephony Users

Osarenkhoe, Aihie, 1960- (författare)
Högskolan i Gävle,Företagsekonomi
Byarugaba, Jotham (författare)
Makere University, Business School
 (creator_code:org_t)
Taylor & Francis Group, 2012
2012
Engelska.
Ingår i: Journal of Relationship Marketing. - : Taylor & Francis Group. - 1533-2667 .- 1533-2675. ; 11:3, s. 149-171
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • The potential disparity between expected and actual service quality (Gap 5) among telephony users was investigated. A sample of 262 mobile telephone users from 4 networks in Uganda were investigated. Pilot tests indicated that the instrument had good internal consistency, with all Cronbach's alpha reliability coefficients greater than .8 for both expected and actual service perceptions. Three focus group interviews were conducted. Structural equation modelling was used to test the theory through confirmatory factor analysis and goodness-of-fit tests. Goodness-of-fit tests established that the model did not fit the subsample data. The paired samples t test indicated that Gap 5 was nonexistent among telephony users in Uganda. Qualitative findings showed that Gap 5 existed among users of telephony services. Similar findings are not available for underdeveloped countries. This study should be replicated in countries that mirror the socioeconomic characteristics of Uganda. A methodological contribution through adoption of triangulation approach.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)

Nyckelord

Designed
expected
experienced
quality
service

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Osarenkhoe, Aihi ...
Byarugaba, Jotha ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Ekonomi och näri ...
och Företagsekonomi
Artiklar i publikationen
Journal of Relat ...
Av lärosätet
Högskolan i Gävle

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy