SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:hig-2141"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hig-2141" > Services marketing ...

Services marketing in a cross-cultural environment : the case of Egypt

Hyder, Akmal S., 1952- (författare)
Högskolan i Gävle, Ämnesavdelningen för företagsekonomi, ICM
Fregidou-Malama, Maria, 1944- (författare)
Högskolan i Gävle, Ämnesavdelningen för företagsekonomi, ICM
Högskolan i Gävle Institutionen för ekonomi. Ämnesavdelningen för företagsekonomi. (creator_code:org_t)
2009
Engelska.
Ingår i: Journal of Services Marketing. - 0887-6045. ; 23:4, s. 261-271
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Purpose - The purpose of this study is to analyze how adaptation/standardization, trust and network development are achieved when marketing services in a culturally distant country through handling the problems of intangibility and heterogeneity. Design/methodology/approach - Qualitative data are collected in the form of unstructured interviews and direct observation to conduct a single case study on Gamma Knife. Findings - Adaptation/standardization plays the central role in internationalization of services marketing. For service development and quality maintenance, values and ideas of the foreign company dominate the adaptation (i.e. standardization), while market-related adaptation is carried out in response to local culture and practices. Research limitations/implications - The research is based on a single case. Future research can involve similar in-depth study examining how internationalization of services works in culturally distant countries, the results of which can be compared with the current study. Practical implications - In international services marketing, in addition to meeting formal and official requirements, managers must concentrate on building trust and informal contacts. Originality/value - The research uses an empirical illustration to provide a model on internationalization of services marketing based on adaptation/ standardization, trust and network, to overcome intangibility- and heterogeneity-related difficulties. © Emerald Group Publishing Limited.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)

Nyckelord

Egypt
Services marketing
Trust
SOCIAL SCIENCES Business and economics Business studies
SAMHÄLLSVETENSKAP Ekonomi Företagsekonomi

Publikations- och innehållstyp

art (ämneskategori)
ref (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Hyder, Akmal S., ...
Fregidou-Malama, ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Ekonomi och näri ...
och Företagsekonomi
Artiklar i publikationen
Journal of Servi ...
Av lärosätet
Högskolan i Gävle

Sök utanför SwePub

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy