SwePub
Tyck till om SwePub Sök här!
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:hig-2287"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hig-2287" > Intrapreneurship, l...

Intrapreneurship, local initiatives in organizational change processes

Brunåker, Svante (författare)
Högskolan i Gävle,Ämnesavdelningen för företagsekonomi,Forum För Entreprenörskap
Kurvinen, Jaana (författare)
Högskolan i Gävle,Ämnesavdelningen för företagsekonomi,Forum För Entreprenörskap
 (creator_code:org_t)
Emerald, 2006
2006
Engelska.
Ingår i: Leadership & Organization Development Journal. - : Emerald. - 0143-7739 .- 1472-5347. ; 27:2, s. 118-132
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Purpose – This paper has its focus on local initiatives in developing the work organization. Local initiatives describe how shop floor workers and middle managers initiate organizational change by developing ideas emerging in the daily operations. The purpose of this article is to elaborate on how and why such local initiatives emerge and develop.Design/methodology/approach – The paper combines theories about entrepreneurship and organizational change as a framework to understand local initiatives. Local initiatives contribute to the understanding of organizational change processes by emphasizing not only the voice of the managerial discourse but also the voice of local actors. The empirical findings are based on interviews in a paper pulp plant.Findings – Local initiatives are a way for shop floor workers and middle managers to translate work procedures into something that makes sense in their own context of daily operations. The intrapreneur acts not as a change agent for someone else's intentions but as a self appointed actor who initiates and drives the process of creating unequivocal interpretations of equivocal events.Research limitations/implications – The findings are based on a single case study.Practical implications – The paper stresses the importance for managers to find ways to deal with local initiatives. Generating and collecting ideas is the easy part, the challenge is to do something with the ideas received.Originality/value – A model is suggested that describes four different approaches to organizational change.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)

Nyckelord

Entrepreneurialism
middle managers
ideas generation
organizational change
Business studies
Företagsekonomi

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Brunåker, Svante
Kurvinen, Jaana
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Ekonomi och näri ...
och Företagsekonomi
Artiklar i publikationen
Leadership & Org ...
Av lärosätet
Högskolan i Gävle

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy