SwePub
Tyck till om SwePub Sök här!
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:hig-31132"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hig-31132" > Digital Bildung :

Digital Bildung : Norwegian Students' Understanding of Teaching and Learning with ICT

Gran, Lillian (författare)
Inland Norway University of Applied Sciences, Norway
Pettersson, Daniel, 1972- (författare)
Högskolan i Gävle,Pedagogik,SEEDS
Molstad, Christina Elde (författare)
Inland Norway University of Applied Sciences, Norway
 (creator_code:org_t)
Universitetsforlaget AS, 2019
2019
Engelska.
Ingår i: Nordic Journal of Digital Literacy. - : Universitetsforlaget AS. - 1891-943X .- 0809-6724. ; 14:1-2, s. 23-36
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • The aim of this paper is to elaborate on how students perceive their own learning and democratic development in relation to their digital interactions and competencies. This paper seeks an understanding of students' perspectives on digital Bildung. We investigate these issues by comparing different notions of Bildung perspectives among young students from four Norwegian schools. The study consists of interviews with 12 focus groups of 3 students in each. The results indicate that the students experienced unwanted interference by the teachers during the school day, and that they felt a lack of democratic involvement in social conflicts, digital usages and other daily forms of decision-making. Further, the interviews indicated that students perceived their teachers as biased when it came to helping students in situations of bullying or other relationship challenges. In investigating digital interactions and competencies among Norwegian students, we identified a visible gap in the notion of Bildung and identity development between the students and the teachers. This finding suggests a need to further discuss the role of students in creating a better school system based on democratic ideals.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences (hsv//eng)

Nyckelord

Digital Bildung
Bildung perspectives
democratic ideal
digital learning
identity
Innovative Learning
Innovativt lärande

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Gran, Lillian
Pettersson, Dani ...
Molstad, Christi ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
Artiklar i publikationen
Nordic Journal o ...
Av lärosätet
Högskolan i Gävle

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy