SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:his-10479"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:his-10479" > Increasing Societal...

Increasing Societal Well-Being Through Enhanced Empathy Using Computer Games

Annett, Judith, 1951- (författare)
Högskolan i Skövde,Institutionen för biovetenskap,Forskningscentrum för Systembiologi,Cognitive Neuroscience and Philosophy
Berglund, Stefan, 1961- (författare)
Högskolan i Skövde,Institutionen för biovetenskap,Forskningscentrum för Systembiologi,Cognitive Neuroscience and Philosophy
 (creator_code:org_t)
2014-11-04
2015
Engelska.
Ingår i: Well-Being in Contemporary Society. - Cham : Springer. - 9783319064581 - 9783319064598 ; , s. 135-155
  • Bokkapitel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Recent research suggests that the well-being of both individuals and society in general may have a neurobiological basis linked to empathy. This raises the issue of available routes for enhancing empathy (through interventions such as education, training, pharmacology, etc.). One of the most important features of the human brain, especially of the brains of children and teenagers, is its plasticity. Millions of children and teenagers spend many hours every day playing computer games. Many computer games include different forms of violence and aggression and there has been extensive research that indicates that there is a correlation between playing these games, aggression, and reduced disposition to pro-social behaviors. However, much less research has been conducted on the potential effects of pro-social and non-violent computer games. Since there is not yet a comprehensive model of the possible causal relationships between playing such games and neuropsychological function, neuroendocrine function (e.g. oxytocin release), empathy, pro-social behaviors, and individual and societal well-being, we provide a basic theoretical framework for empirical research on these issues. The aim of this framework is ultimately to establish not only correlational evidence, but to allow the development of experimental protocols to meaningfully examine the causal relationships and mechanisms.

Ämnesord

NATURVETENSKAP  -- Data- och informationsvetenskap -- Människa-datorinteraktion (hsv//swe)
NATURAL SCIENCES  -- Computer and Information Sciences -- Human Computer Interaction (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Psykologi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Psychology (hsv//eng)

Nyckelord

Well-being
pro-social behaviour
empathy
empathic concern
perspective taking
computer games
emotional empathy
cognitive empathy
moral enhancement
Humaniora-samhällsvetenskap
Humanities and Social sciences
Consciousness and Cognitive Neuroscience
Kognitiv neurovetenskap och filosofi

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
kap (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Annett, Judith, ...
Berglund, Stefan ...
Om ämnet
NATURVETENSKAP
NATURVETENSKAP
och Data och informa ...
och Människa datorin ...
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Psykologi
Artiklar i publikationen
Well-Being in Co ...
Av lärosätet
Högskolan i Skövde

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy