SwePub
Tyck till om SwePub Sök här!
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:hj-28090"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hj-28090" > Leadership in the m...

Leadership in the media industry : Changing contexts, emerging challenges

Küng, Lucy (redaktör/utgivare)
Jönköping University,IHH, Media, Management and Transformation Centre (MMTC)
 (creator_code:org_t)
ISBN 9189164660
Jönköping : Media Management and Transformation Centre, Jönköping International Business School, 2006
Engelska 205 s.
Serie: JIBS Research Reports, 1403-0462 ; 2006-1
  • Samlingsverk (redaktörskap) (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • The topic of leadership in the media industry is a compelling one. While other industries have leaders or captains, the media sector has moguls, magnates and barons. Randolph Hearst, William Paley, Henry Luce and Robert Maxwell represent some of the most controversial and flamboyant business leaders of recent times. And the current crop of contemporary media industry leaders – Rupert Murdoch, Ted Turner and Steve Jobs – is no less charismatic.However leadership is also a sprawling area of management theory characterised by ambiguity and controversy. This volume presents a selection of papers from an international conference on ‘Challenges at the Top: Leadership in Media Organizations’ which brought together researchers from around the world to confront these ambiguities, and explore and exchange opinions about this intriguing issue. The diversity and richness of the contributions in this book reflect the diversity and richness inherent in the practice of leadership as exercised in the media sector. The topic is still an under-researched field, and this book makes a contribution towards developing new theory, identifying fruitful areas for future study, and aiding understanding of the drivers of performance of media firms.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Medie- och kommunikationsvetenskap -- Medievetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Media and Communications -- Media Studies (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)

Publikations- och innehållstyp

vet (ämneskategori)
sam (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Küng, Lucy
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Medie och kommun ...
och Medievetenskap
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Ekonomi och näri ...
och Företagsekonomi
Delar i serien
JIBS Research Re ...
Av lärosätet
Jönköping University

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy