SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:hj-29091"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hj-29091" > Value creation in m...

Value creation in mid-range emerging economies Exploring SMEs strategies

Lopez-Vega, Henry, (författare)
Escuela Superior Politécnica del Litoral - ESPAE Graduate School of Management, Equador
Markowska, Magdalena, (författare)
Högskolan i Jönköping, IHH, Företagsekonomi, Högskolan i Jönköping, IHH, Center for Family Enterprise and Ownership (CeFEO)
Izquierdo, Edgar, (författare)
Escuela Superior Politécnica del Litoral - ESPAE Graduate School of Management, Equador
visa fler...
Caicedo, Guido, (författare)
Escuela Superior Politécnica del Litoral - ESPAE Graduate School of Management, Equador
Lasio, Virginia, (författare)
Escuela Superior Politécnica del Litoral - ESPAE Graduate School of Management, Equador
visa färre...
Högskolan i Jönköping Internationella Handelshögskolan. IHH, Företagsekonomi. (creator_code:org_t)
Högskolan i Jönköping Internationella Handelshögskolan. IHH, Center for Family Enterprise and Ownership (CeFEO). (creator_code:org_t)
2014
Engelska.
Ingår i: Conference Proceedings.
Läs hela texten (fulltext)
  • Konferensbidrag (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Emerging markets represent the new source of economic development. Yet, most innovation management research has centered only on newly developed economies such as Brazil, Chile. This manuscript focuses on exploring innovation activities on mid-range emerging markets i.e. Ecuador, Colombia. These types of markets are particularly relevant as have quickly moved from traditional emerging economies but are not considered yet newly developed economies. This paper focuses on the value creation activities at SMEs in the Ecuadorian market. Ecuador is categorized as a mid-range emerging economy as it has a high institutional development but a low infrastructure and market development. The findings of our paper reveal SMEs in mid-range emerging economies design strategies to create value for customers from emerged markets, use alliances to access the necessary material e.g. natural resources, products. Our study contributed to the growing literature on emerging markets and disentangles various strategies use by SMEs to succeed in developed economies.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)

Nyckelord

Emerging markets
business model
value creation
smaller economies

Publikations- och innehållstyp

kon (ämneskategori)
ref (ämneskategori)

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Lopez-Vega, Henr ...
Markowska, Magda ...
Izquierdo, Edgar
Caicedo, Guido
Lasio, Virginia
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Ekonomi och näri ...
och Företagsekonomi
Artiklar i publikationen
Av lärosätet
Högskolan i Jönköping

Sök utanför SwePub

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy