SwePub
Tyck till om SwePub Sök här!
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:mau-56362"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:mau-56362" > “From the Lightest ...

“From the Lightest Light to the Darkest Dark” : Re-Presenting Ronia, The Robber’s Daughter in the Third-Grade Classroom

Svensson, Anette, 1972- (författare)
Jönköping University,HLK, Lärandepraktiker i och utanför skolan (LPS),HLK, Communication, Culture and Diversity (CCD)
Haglind, Therése (författare)
Jönköping University,HLK, Lärandepraktiker i och utanför skolan (LPS),HLK, Communication, Culture and Diversity (CCD)
 (creator_code:org_t)
2021-05-24
2021
Engelska.
Ingår i: Educare. - : Malmö universitet. - 1653-1868 .- 2004-5190. ; :3, s. 78-101
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • The present study focuses on consuming and producing stories using various forms of expression in the third-grade classroom. The aim of the study is to examine pupils’ and teachers’ experiences of working with a teaching unit that encourages the use of various text and media forms through literary productions, re-presentations, of Ronia, the Robber’s Daughter in order to gain increased insight into the pupils’ narrative competence and identity development. Hence, in what ways can working with various text and media forms and various forms of aesthetic expression promote pupils’ identity development?The empirical data consists of qualitative interviews with the two teachers and 19 of the 39 pupils who participated in the teaching unit. A thematic analysis of the interviews illuminated two focal themes: identity development and moving through various forms of expression. While looking at the results of the study in relation to Langer’s (2011) stances of envisionment, it becomes clear that applying a contrastive learning approach does the following: it contributes to the progress of the pupils’ identity development, it encourages a deeper understanding, and, consequently, it facilitates and makes visible their learning processes, and their ability to apply a meta-perspective on their learning processes.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Didaktik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Didactics (hsv//eng)
HUMANIORA  -- Språk och litteratur -- Litteraturvetenskap (hsv//swe)
HUMANITIES  -- Languages and Literature -- General Literary Studies (hsv//eng)

Nyckelord

aesthetic forms of expression
envisionment
identity development
narrative competence
third-grade classroom
litteraturdidaktik

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

  • Educare (Sök värdpublikationen i LIBRIS)

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Svensson, Anette ...
Haglind, Therése
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Didaktik
HUMANIORA
HUMANIORA
och Språk och litter ...
och Litteraturvetens ...
Artiklar i publikationen
Educare
Av lärosätet
Malmö universitet
Jönköping University

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy