SwePub
Tyck till om SwePub Sök här!
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:hj-7891"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hj-7891" > Celebrity Entrepren...

Celebrity Entrepreneurship : Communication Effectiveness through Perceived Involvement

Hunter, Erik (författare)
Jönköping University,Internationella Handelshögskolan,IHH, Företagsekonomi,IHH, EMM (Entreprenörskap, Marknadsföring, Management)
Davidsson, Per, 1957- (författare)
Jönköping University,JIBS Entrepreneurship Centre,Internationella Handelshögskolan,IHH, Företagsekonomi,IHH, EMM (Entreprenörskap, Marknadsföring, Management)
 (creator_code:org_t)
2007
2007
Engelska.
Ingår i: International Journal of Entrepreneurship and Small Business. - 1476-1297 .- 1741-8054. ; 4:5, s. 505-527
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  •   Increasingly, celebrities appear not only as endorsers for products but are apparently involved in entrepreneurial roles—as initiators, part owners and/or in managerial capacities—in the ventures that market the products they promote. We call this phenomenon Celebrity Entrepreneurship. Whether or not this type of involvement on the part of the celebrity is original and genuine, it may be suspected that celebrity entrepreneurs are more effective communicators than typical celebrity endorsers. This research hypothesizes that such is the case. Further, we hypothesize that this is because celebrity entrepreneurship leads to higher perceptions of a source’s Involvement—an endorser quality hitherto neglected in the marketing communication literature—which in turn affects traditional outcome variables such as Aad (Attitude toward the ad) and Abr (Attitude towards the brand). Based on two experiments using subjects from the relevant product target group (n=88 and n=77) we tested their reactions to advertisements containing the celebrity Cameron Diaz after exposure to one of three experimental conditions: entrepreneur; mere endorser, and no information (control). The results confirm that a) involvement can successfully be operationalized as distinct from variables previously shown to influence communicator effectiveness (trustworthiness, attractiveness and expertise), b) involvement has a positive effect on Aad and Abr over and above the traditional predictors and control variables, and c) the celebrity entrepreneur condition in the experimental manipulation leads to increased perceived involvement.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)

Nyckelord

Celebrity Entrepreneurship
endorsement
source attractiveness
source credibility
Business studies
Företagsekonomi

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Hunter, Erik
Davidsson, Per, ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Ekonomi och näri ...
och Företagsekonomi
Artiklar i publikationen
International Jo ...
Av lärosätet
Jönköping University

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy