SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:hkr-10327"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hkr-10327" > Balance between aud...

Balance between auditing and marketing an explorative study

Broberg, Pernilla, 1981- (författare)
Högskolan Kristianstad, Avdelningen för Ekonomi, Högskolan Kristianstad, Plattformen för forskning om verksamhetsförlagd utbildning och professionslärande
Umans, Timurs, 1981- (författare)
Högskolan Kristianstad, Avdelningen för Ekonomi, Högskolan Kristianstad, Plattformen för forskning om verksamhetsförlagd utbildning och professionslärande
Gerlofstig, Carl, (författare)
Högskolan Kristianstad, Avdelningen för Ekonomi
Högskolan Kristianstad Sektionen för hälsa och samhälle. Avdelningen för Ekonomi. (creator_code:org_t)
Högskolan Kristianstad Plattformen för forskning om verksamhetsförlagd utbildning och professionslärande. (creator_code:org_t)
2013
Engelska.
Ingår i: Journal of International Accounting, Auditing and Taxation. - 1061-9518. ; 22:1, s. 57-70
Läs hela texten (fulltext)
visa fler...
Läs hela texten (fulltext)
Läs hela texten (fulltext)
visa färre...
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • This study explores how auditors’ attitudes toward marketing and their views on the importance of marketing affect how they balance their time spent on marketing and auditing activities. The purpose is to understand how changes in the business environment for auditors affect the relationship between the auditing profession and marketing. The study is based on a survey of 711 auditors in Sweden. The findings suggest that auditors with a positive attitude toward marketing spend significantly more time on marketing activities compared to those with a less positive attitude. Furthermore, auditors who view marketing activities as important spend significantly more time on marketing activities. The study controlled for the number of years as approved or authorized auditor, age of the auditor, and firm affiliation. The results indicate that the theoretical distance between the auditing profession and marketing does not exist in practice to the same degree as it used to. The findings of the study have implications for international auditing theory and practice in illuminating the relationship of marketing and auditing in a wider business context.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)

Nyckelord

Auditor
auditing
marketing
profession
professional services firm
Sweden
Företagsekonomi
Business administration
Auditing
Marketing
Profession
Professional services firm
Auditor;Auditing;Marketing;Profession;Professional services firm;Sweden

Publikations- och innehållstyp

art (ämneskategori)
ref (ämneskategori)

Sök utanför SwePub

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy