SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:hkr-6364"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hkr-6364" > The conception of q...

The conception of quality as a foundation for education and learning at upper secondary school : a presentation of a research project. Paper presented at NERA's 31st Congress, 6-9 March, Copenhagen

Brante, Göran, 1951- (författare)
Högskolan Kristianstad,Avdelningen för Pedagogik,Forskningsmiljön Learning Design (LeaD)
Asserhed, Ulla (författare)
Linköping Universitet
Holmqvist, Mona, 1961- (författare)
Högskolan Kristianstad,Avdelningen för Pedagogik,Forskningsmiljön Learning Design (LeaD)
visa fler...
Ottosson, Torgny, 1954- (författare)
Högskolan Kristianstad,Avdelningen för Pedagogik,Forskningsmiljön Learning in Science and Mathematics (LISMA),LISMA
Vernersson, Folke (författare)
Linköpings universitet
Andersson, Stefan (författare)
visa färre...
 (creator_code:org_t)
2003
2003
Engelska.
  • Konferensbidrag (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • The aim of the project is to analyse variation in how the concept of quality is conceived. A review of earlier research and of evaluation reports will be made, together with a study of conceptions of quality criteria and of quality in education and learning among different interest groups. A group of newly qualified upper secondary school teachers will be followed, with the aim of describing their experiences regarding aspects of quality, and how these experiences develop. Teachers’ answers to the quesstion »Why do you want to teach?« will be analysed.

Ämnesord

SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)

Nyckelord

Education
Pedagogik

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
kon (ämneskategori)

Till lärosätets databas

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy