SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:hkr-7711"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hkr-7711" > Students' socio-sci...

Students' socio-scientific reasoning in an astrobiology context during work with a digital learning environment

Hansson, Lena, 1975- (författare)
Högskolan Kristianstad, Sektionen för lärande och miljö, LISMA
Redfors, Andreas, 1961- (författare)
Högskolan Kristianstad, Sektionen för lärande och miljö, LISMA
Rosberg, Maria, (författare)
Högskolan Kristianstad, Sektionen för lärande och miljö, LISMA
Högskolan Kristianstad Sektionen för lärande och miljö. (creator_code:org_t)
2011
Engelska.
Ingår i: Journal of Science Education and Technology. - 1059-0145. ; 20:4, s. 388-402
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • In a European project—CoReflect—researchersin seven countries are developing, implementing andevaluating teaching sequences using a web-based platform(STOCHASMOS). The interactive web-based inquirymaterials support collaborative and reflective work. Thelearning environments will be iteratively tested and refined,during different phases of the project. All learning environmentsare focusing ‘‘socio-scientific issues’’. In thisarticle we report from the pilot implementation of theSwedish learning environment which has an Astrobiologycontext. The socio-scientific driving questions are ‘‘Shouldwe look for, and try to contact, extraterrestrial life?’’, and‘‘Should we transform Mars into a planet where humanscan live in the future?’’ The students were in their last yearof compulsory school (16 years old), and worked togetherin triads. We report from the groups’ decisions and thesupport used for their claims. On a group level a majorityof the student groups in their final statements expressreluctance towards both the search of extraterrestrial lifeand the terraforming of Mars. The support used by thestudents are reported and discussed. We also look moreclosely into the argumentation of one of the student groups.The results presented in this article, differ from earlierstudies on students’ argumentation and decision making onsocio-scientific issues (Aikenhead in Science education foreveryday life. Evidence-based practice. Teachers CollegePress, New York, (2006) for an overview), in that theysuggest that students do use science related arguments — both from ‘‘core’’ and ‘‘frontier’’ science — in their argumentationand decision making.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Didaktik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Didactics (hsv//eng)

Nyckelord

Socio scientific issues
ICT
Astrobiology
Digital learning environment
Lower secondary students

Publikations- och innehållstyp

art (ämneskategori)
ref (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Hansson, Lena, 1 ...
Redfors, Andreas ...
Rosberg, Maria
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Didaktik
Artiklar i publikationen
Journal of Scien ...
Av lärosätet
Högskolan Kristianstad

Sök utanför SwePub

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy