Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hv-9321" >
What Knowledge Coun...
What Knowledge Counts when Revising a Curriculum? : On Discursive Positionings in the Swedish Educational Landscape.
-
- Carlson, Marie (författare)
- Inst. för sociologi och arbetsvetenskap, Göteborgs universitet
-
- von Brömssen, Kerstin, 1952- (författare)
- Högskolan Väst,Avd för utbildningsvetenskap och språk
-
Inst för sociologi och arbetsvetenskap, Göteborgs universitet Avd för utbildningsvetenskap och språk (creator_code:org_t)
- Helsinki : University of Helsinki, 2016
- 2016
- Engelska.
-
Ingår i: NFPF/NERA's 44th Congress 2016 : Social Justice, Equality and Solidarity in Education. - Helsinki : University of Helsinki. ; , s. 31-32
- Relaterad länk:
-
http://blogs.helsink...
-
visa fler...
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- Writing or revising a curriculum is often anadvanced process as education can be viewed as adiscursive battlefield. Furthermore, educational policies are often seen as complex, ongoing social practices of normative cultural production constituted by diverse actors/stakeholders across diverse contexts and thus interesting to analyse,especially in 'the age of globalization'. This paper outlines perspectives on the policy process taking place in order to revise the Swedish National Curriculum, now known as Lgr 11.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)
Nyckelord
- Swedish National Curriculum
- Lgr 11
- curriculum process
- educational documents
- Utbildningsvetenskap
- Educational science
Publikations- och innehållstyp
- vet (ämneskategori)
- kon (ämneskategori)