SwePub
Tyck till om SwePub Sök här!
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:kau-26915"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:kau-26915" > Any way goes :

Any way goes : Identifying value constellations for service infusion

Kowalkowski, Christian (författare)
Linköpings universitet,Karlstads universitet,Centrum för tjänsteforskning (from 2013),Industriell marknadsföring och industriell ekonomi,Tekniska högskolan
Witell, Lars (författare)
Linköpings universitet,Karlstads universitet,Centrum för tjänsteforskning (from 2013),Handelshögskolan (from 2013),SAMOT,Kvalitetsteknik,Tekniska högskolan
Gustafsson, Anders (författare)
Karlstads universitet,Centrum för tjänsteforskning (from 2013),Karlstad University, Sweden
 (creator_code:org_t)
Elsevier, 2013
2013
Engelska.
Ingår i: Industrial Marketing Management. - : Elsevier. - 0019-8501 .- 1873-2062. ; 42:1, s. 18-30
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Manufacturing firms have always delivered services, by supplying spare parts, installing equipment, training employees, or performing maintenance. In competitive markets though, firms seek new ways to differentiate their business, including an increased focus on service, often referred to as service infusion. Of the studies that seek to understand this phenomenon, most focus on large multinational firms; little is known about service infusion in small and medium-sized enterprises (SMEs). This study adopts an explorative approach to investigate how SMEs construct new value constellations that enable value creation through services. The findings, based on in-depth interviews with key informants from 13 SMEs, suggest that there is no predefined transition process for service infusion in SMEs, which seldom have the resources to build new organizational units or create new specialties. Instead, they differentiate themselves through new value constellations within business networks. The heterogeneity of service offerings and business networks means those value constellations take many forms.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)

Nyckelord

service infusion
small- and medium-sized enterprises
value constellation
network
service strategy
service translation
Företagsekonomi
Business Administration

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy