SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:kau-41127"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:kau-41127" > Exploring dualities...

Exploring dualities of service innovation Implications for service research

Witell, Lars, (författare)
Linköpings universitet, Företagsekonomi, Linköpings universitet, Filosofiska fakulteten, Karlstad University, Sweden
Anderson, Laurel, (författare)
Arizona State University, AZ USA;
Brodie, Roderick J., (författare)
University of Auckland, New Zealand
visa fler...
Colurcio, Maria, (författare)
Magna Graecia University of Catanzaro, Italy; University of Caxias do Sul, Brazil
Edvardsson, Bo, (författare)
Karlstad University, Sweden
Kristensson, Per, (författare)
Karlstad University, Sweden
Lervik-Olsen, Line, (författare)
Norwegian Business Sch, Norway
Sebastiani, Roberta, (författare)
University of Cattolica Sacro Cuore, Italy
Wallin Andreassen, Tor, (författare)
NHH Norwegian School Econ, Norway
Andreassen, Tor Wallin, (författare)
NHH Norwegian Sch Econ, Ctr Serv Innovat, Bergen, Norway.
visa färre...
Linköpings universitet Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling. Företagsekonomi. (creator_code:org_t)
Linköpings universitet Filosofiska fakulteten. (creator_code:org_t)
visa fler...
Karlstads universitet Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013). Centrum för tjänsteforskning. (creator_code:org_t)
visa färre...
2015
Engelska.
Ingår i: Journal of Services Marketing. - 0887-6045. ; 29:6-7, s. 436-441
Läs hela texten (fulltext)
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Purpose - The purpose of this study is to explore three paradoxes of service innovation and provide a way forward for fresh thinking on the topic. Design/methodology/approach - Through a conceptual model of service innovation research, the authors challenge the "pro-change" bias and explore what can be learnt from the duality of service innovation. Findings - This paper suggests that research moves beyond a firm perspective to study service innovation on multiple levels of abstraction. A conceptual model based on two dimensions, level (individual, organization and society) and outcome (success, failure), is used to pinpoint and explore three dualities of service innovation: adopt-reject, change-static and good-bad. Originality/value - By challenging the traditional perspective on service innovation, the authors present new avenues for fresh thinking in research on service innovation. In this paper, the authors encourage researchers and managers to learn from failures and to acknowledge the negative effects of service innovation.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business (hsv//eng)

Nyckelord

New service development; Service innovation; Failure
Business Administration
Företagsekonomi
New service development
Service innovation
Failure

Publikations- och innehållstyp

art (ämneskategori)
ref (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy