SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:kau-67084"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:kau-67084" > Teaching clean code

Teaching clean code

Dietz, L. W. (författare)
Manner, J. (författare)
Harrer, S. (författare)
visa fler...
Lenhard, Jörg (författare)
Karlstads universitet,Institutionen för matematik och datavetenskap (from 2013)
visa färre...
 (creator_code:org_t)
CEUR-WS, 2018
2018
Engelska.
Ingår i: Combined Proceedings of the Workshops of the German Software Engineering Conference 2018 (SE 2018). - : CEUR-WS. ; , s. 24-27
  • Konferensbidrag (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Learning programming is hard - teaching it well is even more challenging. At university, the focus is often on functional correctness and neglects the topic of clean and maintainable code, despite the dire need for developers with this skill set within the software industry. We present a feedbackdriven teaching concept for college students in their second to third year that we have applied and refined successfully over a period of more than six years and for which received the faculty's teaching award. Evaluating the learning process within a semester of student submissions (n=18) with static code analysis tools shows satisfying progress. Identifying the correction of the in-semester programming assignments as the bottleneck for scaling the number of students in the course, we propose using a knowledge base of code examples to decrease the time to feedback and increase feedback quality. From our experience in assessing student code, we have compiled such a knowledge base with the typical issues of Java learners' code in the format of before/after comparisons. By simply referencing the problem to the student, the quality of feedback can be improved, since such comparisons let the student understand the problem and the rationale behind the solution. Further speed-up is achieved by using a curated list of static code analysis checks to help the corrector in identifying violations in the code swiftly. We see this work as a foundational step towards online courses with hundreds of students learning how to write clean code.

Ämnesord

NATURVETENSKAP  -- Data- och informationsvetenskap -- Annan data- och informationsvetenskap (hsv//swe)
NATURAL SCIENCES  -- Computer and Information Sciences -- Other Computer and Information Science (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Didaktik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Didactics (hsv//eng)

Nyckelord

Codes (symbols)
Knowledge based systems
Software engineering
Teaching
Functional correctness
Learning programming
Programming assignments
Quality of feedbacks
Software industry
Static code analysis
Static code analysis tools
Students learning
Students

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
kon (ämneskategori)

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Dietz, L. W.
Manner, J.
Harrer, S.
Lenhard, Jörg
Om ämnet
NATURVETENSKAP
NATURVETENSKAP
och Data och informa ...
och Annan data och i ...
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Didaktik
Artiklar i publikationen
Av lärosätet
Karlstads universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy