SwePub
Tyck till om SwePub Sök här!
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:du-28823"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:du-28823" > A comparative study...

A comparative study of special educator preparation in Norway and Sweden

Cameron, David Lansing (författare)
University of Agder
Tveit, Anne Dorthe (författare)
University of Agder
Jortveit, Maryann (författare)
University of Agder,Universitetet i Agder
visa fler...
Lindqvist, Gunilla (författare)
Högskolan Dalarna,Pedagogik,Uppsala universitet,Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier,PS
Göransson, Kerstin, 1955- (författare)
Karlstads universitet,Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)
Nilholm, Claes (författare)
Uppsala universitet
Cameron, David Lans (författare)
Universitetet i Agder
visa färre...
 (creator_code:org_t)
2018-10-22
2018
Engelska.
Ingår i: British Journal of Special Education. - : Wiley. - 0952-3383 .- 1467-8578. ; 45:3, s. 256-276
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • The purpose of this study was to explore similarities and differences between special educator preparation in Norway and in Sweden. Graduates of special education programmes at two Norwegian (n = 320) and two Swedish universities (n = 425) who completed their training between 2001 and 2012 responded to surveys. Findings indicate that both Swedish and Norwegian graduates felt prepared for their current work and that teaching approaches employed in the different programmes were similar. However, there appears to be a stronger focus on pupils’ social goals in Sweden, as well as on advising teachers, school development and promoting inclusive environments. In contrast, Norwegian participants reported a greater focus on preparation to work with specific types of learning and behavioural difficulties. Findings are discussed in relation to differing political and social structures, such as national regulations for steering special educator preparation in Sweden, which are absent in the Norwegian context.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences (hsv//eng)

Nyckelord

special educator
teacher education
Norway
Sweden
Education and Learning
Utbildning och lärande
Pedagogik
Specialpedagogik

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy