SwePub
Tyck till om SwePub Sök här!
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:kau-77419"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:kau-77419" > Service Innovation :

Service Innovation : A New Conceptualization and Path Forward

Gustafsson, Anders, 1964- (författare)
BI Norwegian Business Sch, Dept Mkt, Nydalsveien 37, N-0484 Oslo, Norway.
Snyder, Hannah (författare)
BI Norwegian Business Sch, Dept Mkt, Nydalsveien 37, N-0484 Oslo, Norway.
Witell, Lars, 1972- (författare)
Linköpings universitet,Karlstads universitet,Centrum för tjänsteforskning (from 2013),Linköping Universitet,Företagsekonomi,Filosofiska fakulteten,Karlstad Univ, Sweden
BI Norwegian Business Sch, Dept Mkt, Nydalsveien 37, N-0484 Oslo, Norway Centrum för tjänsteforskning (from 2013) (creator_code:org_t)
2020-03-03
2020
Engelska.
Ingår i: Journal of Service Research. - : Sage Publications. - 1094-6705 .- 1552-7379.
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Service innovations challenge existing offerings and business models, shape existing markets, and create new ones. Over the last decade, service research has shown increasing interest in the concept of innovation and should by now have reached maturity and created a strong theoretical basis. However, there is no coherent theoretical framework that captures all the facets of service innovation, and to move service innovation research forward, we must revisit the key assumptions of what an innovation is. To enable this, the present article addresses three fundamental questions about service innovation: (1) What is it and what is it not? (2) What do we know and what do we not know? and (3) What do we need to know to advance service research? By doing so, this article offers an updated and comprehensive definition of service innovation and provides a research agenda to suggest a path forward.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Annan samhällsvetenskap -- Tvärvetenskapliga studier inom samhällsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Other Social Sciences -- Social Sciences Interdisciplinary (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)

Nyckelord

service innovation
research agenda
new service development
service design
Business Administration
Företagsekonomi

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy