SwePub
Tyck till om SwePub Sök här!
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:kau-79157"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:kau-79157" > Effects of Rater Tr...

Effects of Rater Training on the Assessment of L2 English Oral Proficiency

Sundqvist, Pia, 1965- (författare)
Karlstads universitet,Centrum för språk- och litteraturdidaktik (from 2013),Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013),University of Oslo,ROSE
Sandlund, Erica, 1972- (författare)
Karlstads universitet,Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013),Centrum för språk- och litteraturdidaktik (from 2013)
Skar, Gustaf Berhard Uno (författare)
Norwegian University of Science and Technology, Norway
visa fler...
Tengberg, Michael, Professor, 1978- (författare)
Karlstads universitet,Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)
visa färre...
 (creator_code:org_t)
2020-07-02
2020
Engelska.
Ingår i: Nordic Journal of Modern Language Methodology. - Kristiansand, Norge : University of Agder. - 1894-2245. ; 8:1, s. 3-29
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • The main objective of this study was to examine whether a Rater Identity Development (RID)program would increase interrater reliability and improve calibration of scores againstbenchmarks in the assessment of second/foreign language English oral proficiency. Elevenprimary school teachers-as-raters participated. A pretest–intervention/RID–posttest designwas employed and data included 220 assessments of student performances. Two types ofrater-reliability analyses were conducted: first, estimates of the intraclass correlationcoefficient two-way random effects model, in order to indicate the extent to which raterswere consistent in their rankings, and second, a many-facet Rasch measurement analysis,extended through FACETS®, to explore variation regarding systematic differences of raterseverity/leniency. Results showed improvement in terms of consistency, presumably as aresult of training; simultaneously, the differences in severity became greater. Results suggestthat future rater training may draw on central components of RID, such as core concepts inlanguage assessment, individual feedback, and social moderation work.

Ämnesord

HUMANIORA  -- Språk och litteratur -- Studier av enskilda språk (hsv//swe)
HUMANITIES  -- Languages and Literature -- Specific Languages (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Didaktik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Didactics (hsv//eng)

Nyckelord

assessment
rater training
interrater reliability
L2 oral proficiency
MFRM
English
Engelska

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy