SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:kau-91341"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:kau-91341" > Bringing Beyond int...

Bringing Beyond into the L2 Classroom : On Video Ethnography and the 'Wild' In-class Use of Smartphones

Wikström, Peter, Fil dr, 1986- (författare)
Karlstads universitet,Centrum för språk- och litteraturdidaktik (from 2013),Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013),Kulturvetenskapliga forskargruppen KuFo
Nilsberth, Marie, 1965- (författare)
Karlstads universitet,Avdelningen för utbildningsvetenskap,Institutionen för pedagogiska studier (from 2013),Centrum för språk- och litteraturdidaktik, CSL,Centrum för språk- och litteraturdidaktik (from 2013)
 (creator_code:org_t)
2022-05-04
2022
Engelska.
Ingår i: The Routledge Handbook of Language Learning and Teaching Beyond the Classroom. - London : Routledge. - 9781003048169 ; , s. 408-425
  • Bokkapitel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Just as everyday social life increasingly plays out in, around, and surrounded by digital and online technologies, so too does language learning. Learning in the digital wilds has emerged as an important area of study in its own right, yet at the same time, the increasing ubiquity of connected personal mobile devices means that learners bring the wilds with them into the classroom, offering potential for rewilding language learning in the classroom. In this chapter, we review, discuss, and recommend an approach to studying this topic in a participant-centered way, empirically grounded in video ethnography and ethnomethodological Conversation Analysis. Through classroom video recording and screen recording of learners’ personal mobile devices, a wide range of language learning-relevant activities may be observed that permit researchers to explore the contingent and complex ways in which connected devices open up windows to learners’ authentic interests, engagements, and relationships outside of the classroom in ways that enrich the classroom’s affordances for learning from an ecological perspective.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences (hsv//eng)

Nyckelord

teaching of language; technology and media
Education
Pedagogik
English
Engelska

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
kap (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Wikström, Peter, ...
Nilsberth, Marie ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
Artiklar i publikationen
The Routledge Ha ...
Av lärosätet
Karlstads universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy