SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:kth-155270"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:kth-155270" > Strategic analysis ...

Strategic analysis using value modeling - The c3-value approach

Weigand, H. (författare)
Johannesson, Paul, (författare)
KTH, Data- och systemvetenskap, DSV
Andersson, Birger, (författare)
KTH, Data- och systemvetenskap, DSV
visa fler...
Bergholtz, Maria, (författare)
KTH, Data- och systemvetenskap, DSV
Edirisuriya, Ananda (författare)
Dayperuma, Tharaka (författare)
visa färre...
KTH Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT). Data- och systemvetenskap, DSV. (creator_code:org_t)
2007
Engelska.
Serie: Proceedings of the Annual Hawaii International Conference on System Sciences, 1530-1605
Ingår i: 40th Annual Hawaii International Conference on System Sciences, 2007. HICSS 2007. - IEEE Computer Society. - 0769527558 - 978-076952755-0 ; s. 4076731
  • Konferensbidrag (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • E3-value has proven to be a useful modeling technique and method to support the analysis of business models. However, for strategic analysis, the representation of a business model is not sufficient, as it does not include the rationale behind the model. In this paper, yve propose an extension of e3-value to support strategic analysis on three dimensions competition analysis, customer analysis and capability analysis.

Ämnesord

NATURVETENSKAP  -- Data- och informationsvetenskap (hsv//swe)
NATURAL SCIENCES  -- Computer and Information Science (hsv//eng)

Nyckelord

Competitive intelligence
Customer satisfaction
Enterprise resource planning
Mathematical models
Strategic planning

Publikations- och innehållstyp

kon (ämneskategori)
ref (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy