Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:liu-109652" >
Kan man lära sig at...
Kan man lära sig att bli innovativ? Organisatoriska förutsättningar för innovation
-
- Fogelberg Eriksson, Anna, 1969- (författare)
- Linköpings universitet,Arbete och arbetsliv,Pedagogik och sociologi,Filosofiska fakulteten
-
(creator_code:org_t)
- Linköping : Institutionen för beteendevetenskap och lärande, Linköpings universitet, 2014
- 2014
- Svenska.
-
Ingår i: Lärande i arbetslivet. - Linköping : Institutionen för beteendevetenskap och lärande, Linköpings universitet. - 9789175192918 ; , s. 79-89
- Relaterad länk:
-
http://libris.kb.se/...
-
visa fler...
-
https://libris.kb.se...
-
https://liu.diva-por... (primary) (Raw object)
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- Syftet med kapitlet är att belysa organisatoriska förutsättningar för innovation. För att göra det introduceras inledningsvis innovationsbegreppet och vad som avses med organisatoriska förutsättningar för innovation. Därefter beskrivs två empiriska fall som på olika sätt illustrerar hur man kan lära sig bli innovativ genom gynnsamma organisatoriska förutsättningar. De empiriska exemplen är hämtade från forskning i anslutning till HELIX VINN Excellence Centre (Helix), ett forsknings- och innovationspartnerskap på arbetslivsområdet (www.liu.se/helix). Kapitlet avslutas med en reflektion kring organisatoriska förutsättningar för lärande och innovation.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Lärande (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Learning (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Annan samhällsvetenskap -- Tvärvetenskapliga studier inom samhällsvetenskap (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Other Social Sciences -- Social Sciences Interdisciplinary (hsv//eng)
Publikations- och innehållstyp
- vet (ämneskategori)
- kap (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas