SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:liu-110834"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:liu-110834" > Cognitive Operation...

Cognitive Operations and Educational Framing of Tasks : School as a Context for Arithmetic Thought

Säljö, Roger (författare)
Linköpings universitet,Tema Kommunikation,Filosofiska fakulteten
Wyndhamn, Jan (författare)
Linköpings universitet,Institutionen för beteendevetenskap,Filosofiska fakulteten
 (creator_code:org_t)
Taylor & Francis, 1988
1988
Engelska.
Ingår i: Scandinavian Journal of Educational Research. - : Taylor & Francis. - 0031-3831 .- 1470-1170. ; 32:2, s. 61-71
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Cognitive Operations and Educational Framing of Tasks. School as a Context for Arithmetic Thought. Scandinavian Journal of Educational Research 32, 61‐71. The purpose of the present study is to contribute to the understanding of the contextual determination of cognitive activities. In a naturalistic experiment in a primary school setting it is shown how performance at group level on an elementary arithmetic task is influenced by the immediate context in which this problem is presented. Differences in performance between groups at various achievement levels in mathematics are amplified by corresponding differences in discovering and utilizing analogies between problems as heuristic aids. This latter kind of difference reflects – it is argued – variations in abilities in analysing and deciphering cognitive tasks at a linguistic and meta‐communicative level rather than in mastering the specific algorithmic tools. It is also argued that the functional meaning of the task as pedagogical praxis may differ between contexts.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)

Nyckelord

Learning; Learning of arithmetic; Cognitive activity; Learning in school; Contextual effects on learning

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Säljö, Roger
Wyndhamn, Jan
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Pedagogik
Artiklar i publikationen
Scandinavian Jou ...
Av lärosätet
Linköpings universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy