SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:liu-11913"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:liu-11913" > School children's r...

School children's reasoning about school rules

Thornberg, Robert (författare)
Linköpings universitet,Avdelningen för pedagogik i utbildning och skola (PiUS),Utbildningsvetenskap
 (creator_code:org_t)
Taylor and Francis, 2008
2008
Engelska.
Ingår i: Research Papers in Education. - : Taylor and Francis. - 0267-1522 .- 1470-1146. ; 23:1, s. 37-52
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • School rules are usually associated with classroom management and school discipline. However, rules also define ways of thinking about oneself and the world. Rules are guidelines for actions and for the evaluation of actions in terms of good and bad, or right and wrong, and therefore a part of moral or values education in school. This study is a part of a larger ethnographic study on values education in the everyday life of school. Here the focus is on school rules and students' reasoning about these rules. Five categories of school rules have been constructed during the analysis: (a) relational rules; (b) structuring rules; (c) protecting rules; (d) personal rules; and (e) etiquette rules. The findings show that the students' reasoning about rules varies across the rule categories. The perception of reasonable meaning behind a rule seems to be - not surprisingly - significant to students' acceptance of the rule. According to the students, relational rules are the most important in school. Students also value protecting and structuring rules as important because of the meaning giving to them. Etiquette rules are valued as the least important or even unnecessary by the students.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences (hsv//eng)

Nyckelord

school rules
discipline
students
meaning-making
values education
moral education
SOCIAL SCIENCES
SAMHÄLLSVETENSKAP

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Thornberg, Rober ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
Artiklar i publikationen
Research Papers ...
Av lärosätet
Linköpings universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy