Tyck till om SwePub Sök
här!
Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:liu-121185" >
Strukturerad proble...
Strukturerad problemlösning : observationer från japanska klassrum
-
- Engvall, Margareta (författare)
- Linköpings universitet,Pedagogik och didaktik,Utbildningsvetenskap,Matematikdidaktik
-
- Kreitz-Sandberg, Susanne (författare)
- Linköpings universitet,Pedagogik och didaktik,Utbildningsvetenskap
-
(creator_code:org_t)
- Göteborg : Nationellt centrum för matematikutbildning (NCM), 2015
- 2015
- Svenska.
-
Ingår i: Nämnaren. - Göteborg : Nationellt centrum för matematikutbildning (NCM). - 0348-2723. ; :3, s. 25-31
- Relaterad länk:
-
http://ncm.gu.se/nam...
-
visa fler...
-
https://liu.diva-por... (primary) (Raw object)
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- Hur ser den japanska matematikundervisningen ut i de tidiga skolåren? Två forskare har slagit ihop sina intressen och rest till Japan för att observera och skaffa intryck från klassrum. De beskriver här vad som kännetecknar det lärare och elever gör då problemlösning är utgångspunkten för undervisning i aritmetik. De belyser också de förutsättningar för lärande som kan uppstå när undervisningen utgår från strukturerad problemlösning.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Didaktik (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Didactics (hsv//eng)
Nyckelord
- Japanese classrooms
- problem solving
- primary school
- observation
- Mathematikunterricht
- Observation
- Japan
- Problemlösung
- problemlösning
- strukturerad undervisning
- tidiga skolår
- observation
- Japan
Publikations- och innehållstyp
- vet (ämneskategori)
- art (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
-
Nämnaren
(Sök värdpublikationen i LIBRIS)
Till lärosätets databas