SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:liu-123023"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:liu-123023" > Marknadsföring :

Marknadsföring : vetenskap och praktik

Frankelius, Per, (författare)
Linköpings universitet, Företagsekonomi, Linköpings universitet, Filosofiska fakulteten
Norrman, Charlotte, (författare)
Linköpings universitet, Projekt, innovationer och entreprenörskap, Linköpings universitet, Tekniska fakulteten
Parment, Anders, (författare)
Linköpings universitet, Företagsekonomi, Linköpings universitet, Filosofiska fakulteten
Linköpings universitet Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling. Företagsekonomi. (creator_code:org_t)
Linköpings universitet Filosofiska fakulteten. (creator_code:org_t)
visa fler...
Linköpings universitet Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling. Projekt, innovationer och entreprenörskap. (creator_code:org_t)
Linköpings universitet Tekniska fakulteten. (creator_code:org_t)
visa färre...
ISBN 978-91-4410-527-7
Lund : Studentlitteratur AB, 2015
Engelska 619 s.
  • Bok (övrigt vetenskapligt)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Marknadsföring har alltid spelat en stor roll i samhället. Men spelplanen har förändrats och i dag har marknadsföring fått en delvis ny innebörd. Det har tillkommit nya dimensioner, såsom ekologisk och social hållbarhet, som företag måste förhålla sig till. Den här boken innehåller inte bara grund­stenarna i ämnet, utan även nya teorier och handfasta verktyg. Resonemangen förklaras och fördjupas genomgående med exempel och praktikfall. Boken genomsyras av kritisk analys. Författarna poängterar att marknadsföring framför allt handlar om att fördjupa förståelsen för kunder, användare och annat som påverkar marknaden. Vilket problem har kunden egentligen, det vill säga vilken nytta borde företaget skapa? Hur ser konkurrenternas lösningar ut? Vilka faktorer påverkar kundens preferenser och köpkraft? Genom att svara på sådana frågor kan man framgångsrikt välja väg för hur produktkonceptet bör designas och hur företaget ska kommunicera och interagera med sin omvärld.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Annan samhällsvetenskap -- Tvärvetenskapliga studier (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Other Social Sciences -- Social Sciences Interdisciplinary (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business (hsv//eng)

Nyckelord

marknadsföring
omvärldsanalys
reklam
affärsmodell
affärsutveckling
marknadskommunikation
distribution
försäljning
marknadsanalys
marknadsundersökning
teori
filosofi

Publikations- och innehållstyp

bok (ämneskategori)
vet (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy