SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:lnu-71411"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:lnu-71411" > Vad är teknik? Peda...

Vad är teknik? Pedagogers uppfattningar om och erfarenheter av teknik och teknikundervisning i förskolan : [What is technology? Preschool teachers' conceptions and experiences of technology and technology education in the preschool]

Elvstrand, Helene, 1971- (författare)
Linköpings universitet,Lärande, Estetik, Naturvetenskap (LEN),Utbildningsvetenskap
Hallström, Jonas, 1969- (författare)
Linköpings universitet,Lärande, Estetik, Naturvetenskap (LEN),Utbildningsvetenskap,TekNaD
Hellberg, Kristina (författare)
Linnéuniversitetet,Institutionen för pedagogik och lärande (PEL),Institutionen för pedagogik och lärande, Linnéuniversitetet
 (creator_code:org_t)
2018-01-19
2018
Svenska.
Ingår i: NorDiNa. - Oslo : Nasjonalt senter for naturfag i opplæringen. - 1504-4556 .- 1894-1257. ; 14:1, s. 37-53
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • In recent years technology has become increasingly emphasized as educational content in the Swedish preschool, not the least with the introduction of the latest curriculum in 2010 (revised in 2016). Since preschool teachers have not had any formal technology education until just recently, it is of importance to investigate how they conceive of and experience technology in the daily activities of the preschool. The purpose of this study is therefore to describe and analyze Swedish preschool teachers’ views and experiences of technology and technology education in the preschool, focusing on what opportunities and obstacles that they see. The data consists of transcripts from focus group interviews with sixteen teachers in two Swedish preschools, and the data was coded and categorized with a thematic analysis. The results show that when it comes to opportunities, the teachers consider technology to permeate all preschool activities, and the challenge here is rather to make technology visible. In terms of obstacles, however, the teachers are also uncertain about what technology is and want to have more knowledge of technology themselves, for example, relevant concepts for various technologies or activities. They also want to know more about technology education in order to be able to educationally convey knowledge of technology to the children and to make the children conscious of the technology that surrounds them.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Didaktik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Didactics (hsv//eng)

Nyckelord

technology
preschool technology education
preschool teachers
conceptions
experiences
teknik
pedagogers uppfattning
förskola
Pedagogics and Educational Sciences
Pedagogik och Utbildningsvetenskap

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

  • NorDiNa (Sök värdpublikationen i LIBRIS)

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy