Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:liu-151854" >
Introduktion på sve...
Introduktion på svenska : om språkintroduktion för nyanlända på gymnasieskola och folkhögskola
-
- Fejes, Andreas, 1977- (författare)
- Linköpings universitet,Pedagogik och vuxnas lärande,Utbildningsvetenskap,Linköpings universitet, Pedagogik och vuxnas lärande
-
- Aman, Robert, 1982- (författare)
- Linköpings universitet,Pedagogik och vuxnas lärande,Utbildningsvetenskap,Linköpings universitet, Pedagogik och vuxnas lärande
-
- Dahlstedt, Magnus, 1975- (författare)
- Linköpings universitet,Socialt arbete,Filosofiska fakulteten,Linköpings universitet, Socialt arbete
-
visa fler...
-
- Gruber, Sabine, 1958- (författare)
- Linköpings universitet,Socialt arbete,Filosofiska fakulteten,Linköpings universitet, Socialt arbete
-
- Högberg, Ronny, 1977- (författare)
- Linköpings universitet,Pedagogik och vuxnas lärande,Utbildningsvetenskap,Linköpings universitet, Pedagogik och vuxnas lärande
-
- Nyström, Sofia, 1977- (författare)
- Linköpings universitet,Pedagogik och vuxnas lärande,Utbildningsvetenskap,Linköpings universitet, Pedagogik och vuxnas lärande
-
visa färre...
-
(creator_code:org_t)
- ISBN 9789176851845
- Linköping : Linköping University Electronic Press, 2018
- Svenska 82 s.
-
Serie: Studier av vuxenutbildning och folkbildning, 1654-2010 ; 8
- Relaterad länk:
-
https://libris.kb.se...
-
visa fler...
-
https://libris.kb.se...
-
https://liu.diva-por... (primary) (Raw object)
-
https://liu.diva-por... (Preview)
-
http://liu.diva-port...
-
https://miun.diva-po... (primary) (Raw object)
-
https://urn.kb.se/re...
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- I kölvattnet av senaste årens migrationsrörelser har en rad olika initiativ tagits för att möjliggöra nyanländas etablering i det svenska samhället. En sådan insats har varit att på prov erbjuda gymnasieskolans språkintroduktionsprogram (SI) även på folkhögskola. Förhoppningen är att just denna utbildningsform är särskilt väl lämpad för nyanlända ungdomar. I denna forskningsrapport jämförs verksamheten inom SI såsom den bedrivs på två gymnasieskolor och två folkhögskolor. Analysen visar att folkhögskolans organisering av SI-verksamheten är mer flexibel och integrerad i övrig verksamhet, vilket också ger potential till en mer inkluderande undervisning.Studien är del av forskningsprogrammet Migration, lärande och social inkludering, som genom en longitudinell forskningsdesign söker svar på frågan om hur olika sammanhang för (unga) vuxnas språkliga lärande bidrar till deras sociala inkludering. Programmet är ett samarbete mellan forskningsmiljöerna Vuxenpedagogik och folkbildning och Socialt arbete vid Linköpings universitet.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Lärande (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Learning (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Annan samhällsvetenskap -- Internationell migration och etniska relationer (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Other Social Sciences -- International Migration and Ethnic Relations (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogiskt arbete (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Pedagogical Work (hsv//eng)
Publikations- och innehållstyp
- vet (ämneskategori)
- rap (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas
- Av författaren/redakt...
-
Fejes, Andreas, ...
-
Aman, Robert, 19 ...
-
Dahlstedt, Magnu ...
-
Gruber, Sabine, ...
-
Högberg, Ronny, ...
-
Nyström, Sofia, ...
- Om ämnet
-
- SAMHÄLLSVETENSKAP
-
SAMHÄLLSVETENSKA ...
-
och Utbildningsveten ...
-
och Lärande
-
- SAMHÄLLSVETENSKAP
-
SAMHÄLLSVETENSKA ...
-
och Annan samhällsve ...
-
och Internationell m ...
-
- SAMHÄLLSVETENSKAP
-
SAMHÄLLSVETENSKA ...
-
och Utbildningsveten ...
-
och Pedagogiskt arbe ...
- Delar i serien
-
Studier av vuxen ...
- Av lärosätet
-
Linköpings universitet
-
Mittuniversitetet