SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:liu-167917"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:liu-167917" > Understanding Facto...

Understanding Factors That Enable and Inhibit Assessment of Outcomes of Competence Development

Wallo, Andreas, 1978- (författare)
Linköpings universitet,Pedagogik och sociologi,Filosofiska fakulteten,HELIX Competence Centre
Kock, Henrik, 1952- (författare)
Linköpings universitet,Pedagogik och sociologi,Filosofiska fakulteten,HELIX Competence Centre
Lundqvist, Daniel, 1981- (författare)
Linköpings universitet,Pedagogik och sociologi,Filosofiska fakulteten,HELIX Competence Centre
visa fler...
Coetzer, Alan (författare)
Edith Cowan University, Perth, Australia
visa färre...
 (creator_code:org_t)
2020-07-21
2020
Engelska.
Ingår i: Human Resource Development Review. - : Sage Publications. - 1534-4843 .- 1552-6712. ; 19:4, s. 384-421
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Employee participation in formal and informal learning is essential for the economic viability and competitive advantage of organizations. Therefore, assessing outcomes of competence development activities is important. However, this domain of human resources (HR) practice is often neglected because of factors that are not well understood. Accordingly, this article addresses the question: What factors enable and inhibit HR professionals in assessing outcomes of competence development activities and initiatives? To answer this question, we conducted a review of articles that examine assessment of outcomes of competence development activities. The primary purpose of the review was to identify and categorize enabling and inhibiting factors so that the factors can be better understood by researchers and HR professionals. We also call upon voices from the field, using quotations from HR professionals to illustrate enabling and inhibiting factors. Analysis and synthesis of the literature informed the development of propositions to guide future research.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Annan samhällsvetenskap -- Arbetslivsstudier (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Other Social Sciences -- Work Sciences (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)

Nyckelord

human resource development
competence development
assessment of competence development
formal learning
informal learning
learning outcomes
workplace learning
HR professionals
literature review

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy