SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:1fcc5c49-6471-4d42-9d16-4019bd36716f"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:1fcc5c49-6471-4d42-9d16-4019bd36716f" > Young children's ex...

Young children's experience and preference of feedback - Sense and sensibility

Tärning, Betty (författare)
Lund University,Lunds universitet,Kognitionsvetenskap,Filosofiska institutionen,Institutioner,Humanistiska och teologiska fakulteterna,Cognitive Science,Department of Philosophy,Departments,Joint Faculties of Humanities and Theology,Lund University, Lund, Sweden
Sjödén, Björn (författare)
Högskolan i Halmstad,Halmstad University,Centrum för lärande, kultur och samhälle (CLKS),Halmstad University, Halmstad, Sweden
Gulz, Agneta (författare)
Linköpings universitet,Linköping University,Lund University,Lunds universitet,Kognitionsvetenskap,Filosofiska institutionen,Institutioner,Humanistiska och teologiska fakulteterna,Cognitive Science,Department of Philosophy,Departments,Joint Faculties of Humanities and Theology,Lund University, Lund, Sweden & Linköping University, Linköping, Sweden,Interaktiva och kognitiva system,Filosofiska fakulteten,Educational Technology Group
visa fler...
Haake, Magnus (författare)
Lund University,Lunds universitet,Kognitionsvetenskap,Filosofiska institutionen,Institutioner,Humanistiska och teologiska fakulteterna,Cognitive Science,Department of Philosophy,Departments,Joint Faculties of Humanities and Theology,Lund University, Lund, Sweden
visa färre...
 (creator_code:org_t)
Rome : Interaction Design and Architecture(s), 2018
2018
Engelska 25 s.
Ingår i: Interaction Design and Architecture(s). - Rome : Interaction Design and Architecture(s). - 1826-9745 .- 2283-2998. ; :37, s. 206-230
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • This study explored the effects of adding visual continuous feedback in the form of feedback bars to a teachable-agent based learning game in mathematics. Forty-five (45) children, 8- to 12-years-old, from three Swedish school classes used the game during four math lessons. The focus was on how feedback to the students regarding their teachable agents learning progression - and different detailedness of such feedback - affects how the students (in a teacher role) experience the learning game. The results suggest that students were positive towards receiving immediate and continuous feedback, but their preferences with respect to the detailedness of the feedback differed according to their age. We found a divergence as to the preferred number of bars, where the 3 rd and 5 th graders preferred 1 or 3 bars but where the 2 nd graders preferred the more detailed version (6 bars) despite their lack of understanding of what the different bars represented.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Lärande (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Learning (hsv//eng)
NATURVETENSKAP  -- Data- och informationsvetenskap -- Människa-datorinteraktion (hsv//swe)
NATURAL SCIENCES  -- Computer and Information Sciences -- Human Computer Interaction (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences (hsv//eng)

Nyckelord

Educational technology
Mathematics
Recursive feedback
Teachable agents
Educational Technology

Publikations- och innehållstyp

art (ämneskategori)
ref (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy