SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:liu-173692"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:liu-173692" > Collective moral di...

Collective moral disengagement and its associations with bullying perpetration and victimization in students

Thornberg, Robert (författare)
Linköpings universitet,Pedagogik och didaktik,Utbildningsvetenskap
Wänström, Linda (författare)
Linköpings universitet,Statistik och maskininlärning,Filosofiska fakulteten
Gini, Gianluca (författare)
Univ Padua, Italy
visa fler...
Varjas, Kristen (författare)
Georgia State Univ, GA 30303 USA
Meyers, Joel (författare)
Georgia State Univ, GA 30303 USA
Elmelid, Rasmus (författare)
Linköpings universitet,Utbildningsvetenskap,Pedagogik och didaktik
Johansson, Alexandra (författare)
Linköpings universitet,Utbildningsvetenskap,Pedagogik och didaktik
Mellander, Emelie (författare)
Linköpings universitet,Utbildningsvetenskap,Pedagogik och didaktik
visa färre...
 (creator_code:org_t)
2021-02-15
2021
Engelska.
Ingår i: Educational Psychology. - : ROUTLEDGE JOURNALS, TAYLOR & FRANCIS LTD. - 0144-3410 .- 1469-5820. ; 41:8, s. 952-966
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • The aim of the current study was to examine whether collective moral disengagement in the classroom was associated with bullying perpetration and victimisation. One-thousand-and-fifty-four students from 70 classrooms in 29 schools in the middle and southern parts of Sweden completed a questionnaire in their classroom. In line with the hypotheses, the bivariate correlation analyses at the classroom level showed that students who belonged to classrooms with lower collective moral disengagement were less likely to be victimised by bullying or engaged in bullying perpetration. Moreover, when controlling for gender and age at the individual level and including collective moral disengagement in the same model at the classroom level, multilevel analyses revealed that students who belonged to classrooms with a higher level of collective moral disengagement were more likely to be engaged in bullying perpetration or to be targets of bullying victimisation.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Psykologi -- Psykologi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Psychology -- Psychology (hsv//eng)

Nyckelord

Bullying; victimisation; collective moral disengagement; group norms

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy