Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:liu-28702" >
Den "nyttiga" leken...
Den "nyttiga" leken. Sammanlänkningen av begreppen lek och lärande under 1990-talet
-
- Lindgren, Anne-Li, 1965- (författare)
- Linköpings universitet,Filosofiska fakulteten,Tema Barn
-
(creator_code:org_t)
- 2002
- 2002
- Svenska.
-
Ingår i: Locus. - 1100-3197. ; 2, s. 22-35
- Relaterad länk:
-
https://urn.kb.se/re...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- Lekens betydelse för barns utveckling har betonats i flera decennier, men värdet av lek har förklarats på olika sätt. I riktlinjerna för förskolan och i Utbildningsradions program under 1990-talet har intresset allt starkare riktats mot lek som en lärande aktivitet. Barns lek beskrivs som nyttig och ändamålsenlig - som ett instrument pedagoger bör lära sig att utnyttja genom att observera och dokumentera barnens aktiviteter.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Annan samhällsvetenskap -- Tvärvetenskapliga studier inom samhällsvetenskap (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Other Social Sciences -- Social Sciences Interdisciplinary (hsv//eng)
Nyckelord
- lek
- lärande
- förskola
- barndom
- INTERDISCIPLINARY RESEARCH AREAS
- TVÄRVETENSKAPLIGA FORSKNINGSOMRÅDEN
Publikations- och innehållstyp
- vet (ämneskategori)
- art (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
-
Locus
(Sök värdpublikationen i LIBRIS)
Till lärosätets databas