Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:liu-31198" >
Lärande och förändr...
Lärande och förändring i organisationer. Om pedagogik i arbetslivet
-
- Ellström, Per-Erik, 1947- (redaktör/utgivare)
- Linköpings universitet,Avdelningen för pedagogik inom arbetsliv och utbildning, PiAU,Filosofiska fakulteten
-
- Hultman, Glenn (redaktör/utgivare)
- Linköpings universitet,Institutionen för utbildningsvetenskap,Filosofiska fakulteten
-
(creator_code:org_t)
- ISBN 9144035152
- Lund : Studentlitteratur, 2004
- Svenska 332 s.
- Relaterad länk:
-
http://libris.kb.se/...
-
visa fler...
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- I fokus för denna antologi står frågor om lärande, förändring och ledarskap inom olika typer av verksamhet. Syftet är att bidra till en bred genomlysning av dessa begrepp utifrån såväl teoretiska som empiriska analyser. Vi vill härigenom försöka utmana vanligt förekommande uppfattningar om lärande, förändring och ledarskap. Framställningen baseras i stor utsträckning på egna studier som genomförts under de senaste åren. Dessa studier har i samtliga fall utgått från människors dagliga arbete i olika lokala verksamheter - inom företag, hälso- och sjukvård, omsorgsverksamhet och skola. De studier som redovisas speglar därmed också vardagen på arbetsplatser inom olika sektorer av svenskt arbetsliv. I flera av studierna har det också varit möjligt att studera dessa verksamheter över längre tid och på så sätt belysa de studerade processernas drivkrafter och inre dynamik.Boken kan användas som kurslitteratur vid universitet och högskolor samt som fördjupningslitteratur i anslutning till ledar- eller personalutbildningar. Den vänder sig också till forskare, politiker, företrädare för arbetsmarknadens parter samt praktiskt verksamma med intresse för frågor om lärande, kompetensutveckling och förändringsprocessser i organisationer.
Nyckelord
- SOCIAL SCIENCES
- SAMHÄLLSVETENSKAP
Publikations- och innehållstyp
- vet (ämneskategori)
- sam (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas