SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:liu-58195"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:liu-58195" > A study of children...

A study of children's conceptions of school rules by investigating their judgements of transgressions in the absence of rules

Thornberg, Robert (författare)
Linköpings universitet,Avdelningen för pedagogik i utbildning och skola (PiUS),Utbildningsvetenskap
 (creator_code:org_t)
2010-07-16
2010
Engelska.
Ingår i: Educational Psychology. - : Taylor and Francis. - 0144-3410 .- 1469-5820. ; 30:5, s. 583-603
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • This study investigated 202 elementary school childrens judgements and reasoning about transgressions when school rules regulating these transgressions have been removed in hypothetical school situations. As expected, moral transgressions were judged as more wrong and less accepted than structuring, protecting and etiquette transgressions. In turn, etiquette transgressions were judged as less wrong and more accepted than moral, structuring and protecting transgressions. Structuring transgressions were judged beyond expectations as more wrong and less accepted than protecting transgressions. Judgements and justifications made by the children showed that they discriminated between transgressions as a function of school-rule category (relational/moral rules, structuring rules, protecting rules and etiquette rules). The findings confirm as well as extend previous social-cognitive domain theory research on childrens socio-moral reasoning.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences (hsv//eng)

Nyckelord

challenging behaviour; discipline; management; perception; student
SOCIAL SCIENCES
SAMHÄLLSVETENSKAP

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Thornberg, Rober ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
Artiklar i publikationen
Educational Psyc ...
Av lärosätet
Linköpings universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy